גלנט: "דירה ממוצעת לא צריכה לעלות יותר 700 ₪"

"הזוגות הצעירים יצטרכו לגור מחוץ לת"א, וסכום שיעלה על 700 אלף ₪ הוא רווח לקבלנים או על הקרקע". אמר היום (ג') שר השיכון, יואב גלנט, בכנס הנדל"ן של חברת דן אנד ברדסטריט.

 

היום (ג') התקיים פורום הנדל"ן של חברת דן אנד ברדסטריט, בהשתתפותו של שר השיכון, יואב גלנט, ובכירים נוספים מענף הנדל"ן. במהלך הפורום אמר גלנט כי שוק הדיור מתחיל להיכנס לקיפאון, זאת כיוון שהציבור לא מוכן לקנות יותר את מה שמוכרים לו – הוא מבין שאפשר לשלם פחות, "אנחנו מכניסים זרם של מים קרים לאמבטיה רותחת של שוק הדיור".

 

"קרקעות המדינה הן לא כסף פרטי של אף אחד, לכן צריך שתהיה חלוקה הוגנת. לומר שעכשיו תהיה ירידת מחירים דרמטית? זה לא יקרה ברגע, אבל זוגות צעירים שירצו לרכוש דירות בזול יצטרכו לגור מחוץ לת"א".

 

 

עוד הוסיף גלנט ואמר: "דירה איכותית, שזוג צעיר יכול לגור בה בצורה ראויה, עולה כ – 700 אלף ₪ והסכום הזה כולל את הרווח הקבלני. כל מה שמוכרים מעבר למחיר הזה הוא רווח קבלני נטו או רווח על הקרקע.

 

איך אפשר לדעת את זה? קבלנים שניגשו למכרזים של מחיר למשתכן בעפולה, בנו וכבר אכלסו דירות תוך זמן קצר, בזמן שקבלנים אחרים קורסים. עובדה שאותם קבלנים מעפולה מתעקשים להיכנס למכרזים נוספים בתנאים דומים. אם הם היו מפסידים או לא היו מרוויחים, הם לא היו נכנסים למכרזים נוספים.

 

כמו כן התייחס השר גלנט לביקורת על מדיניות הממשלה בשוק הדיור. "אני מסכים שיש עיוות בדברים שאנחנו עושים. אבל אני מעדיף את העיוות הזה על פני דברים אחרים, יש הרבה פשרות אבל זו לדעתנו הבחירה הפרקטית. יש הרבה רעיונות תיאורטיים ואוטופיים, כאן לפחות יש מעשה ויש שינוי".

 

"בזמן הקמת שכונה חדשה בישראל, מרגע התכנון ועד לאכלוס, יכולות לעבור כ – 15 שנה.  אבל זו לא גזירה משמיים. בסינגפור זה לוקח שנתיים ובאירופה שלוש שנים, למה כאן זה צריך להיות אחרת?"

גלנט ציין כי הוא עוקב אחרי הנתונים של משרד הבינוי והשיכון, ואמר כי בשנת 2017 יצאו פי שניים התרי בנייה מאשר בשנת 2014. ואמר כי יהיו גם פי שניים התחלות בנייה".